fredag 30 juli 2010

Don Giovani i ett regntugnt stockholm


Jag och min nya klänning gjorde oss redo för en dag på stan. En oroväckande grå himmel gjorde att paraplyet också fick följa med...

...Vilket visade sig vara en väldig tur, för lagom tills att jag och Frida satt oss på cafét så öppnade sig himlen. Vi var, som tur var torra så det var väldigt mysigt att sitta där under markiserna och titta på regnet.


Jag gick till kulturhuset för att titta på lite utsällningar nu när jag faktiskt hade en hel dag ledigt.
Samma tanke tänkte ungefär femtioelva andra småbarnsföräldrar. Barnen tyckte inte att det var en lika bra ide, de underhöll sig med att springa runt och skrika och kladda på fotografierna.

Jens Assurs fotoutställning var fin, De hade en hel vägg där de skurit ut små rektangulära hål som man fick kika in i. Innanför varje öppning dolde sig ett litet polaroidfoto, Sött:)


Lite senare på kvällen var det dags att gå på opera igen. Jag hade fått biljetter till Genrepet av Don Giovani, Den här gången hade jag inte sett repetitionerna innan så jag visste inte hur de skulle te sig.
Jag gillade den verkligen, musiken var så bra och alla sjöng så fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar