lördag 31 juli 2010

Saker jag gillar med att åka tåg

-Att åka baklänges, men försväntansfullt vända sig om och kika ut genom fönstret bara för att det är så fint.-Att dricka kaffe i mängder, så mycket att jag blir kissnödig. Bara för att jag åker 1a klass och då är de gratis.
-Att SJ har halva priset på 1a klass biljetter under sommaren så jag kan åka X2000 med fritt internet, HELA resan.

-Att stanna i Katrineholm, men susa förbi Hallsberg som om det inte fanns.
-Att titta på landskapet som susar förbi och veta att snart, alldeles snart kommer jag hem till min älskade lilla oliver
-Att upptäcka att jag gjort en så himla bra spellista på min lilla Ipod på 512mb att jag kan lyssna om och om igen på den.

-Att kvällssolen lyser in genom tågfönstret och värmer sådär alldeles lagom på axlarna
-Att tjuvlyssna på mina utländska tåggrannar, inte för att jag förstår, men för att det låter så fint.-Att åka över ån hos mormor och morfar och vinka lite. På samma sätt som jag alltid vinkade när jag var liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar