torsdag 16 september 2010

Att laga mat en regnig torsdag

Jag gjorde egen pasta till middag idag, Så här går det till^^



Förbered pastadegen och kavla ut den på bordet. Jag färgade min rosa för att det är så fint.
Hacka och blanda ihop fyllningen i en skål
Kavla ut pastan och skär den i de former du vill äta
Nu är det dags att fylla dem, Det ska se ut ungefär såhär(Nästa bild)
Det är bra att ha en fin handduk att torka händerna på
När det är kokat och klart ser det ut ungefär såhär, jag gjorde en citrongräddsås till.


5 kommentarer:

  1. åh gud så sött! rosa hjärtformad pasta, det hade jag aldrig tänkt på. wow! <3

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket kära du:D det var roligt att göra, nästa gång blir det nog blommor:3

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Vilket recept går du efter när du gör pastan?
    Och vad har i din fyllning? :)

    Btw älskar din blogg! :D

    SvaraRadera
  5. Det var mest mjöl, ett ägg, lite olivolja och salt i det:)
    Fyllningen var mossarellaost, salladsblandning, salt och peppar!

    Åh tack så mycket:D

    SvaraRadera