tisdag 29 mars 2011


Idag har jag tillbringat hela dagen nere i skolans färgeri för att färga inslagsgarn till min nya väv. Tre färger och mycket väntan blev det.
Första färgen blev en ljust gråblå nyans.
När man hat gjort allt klart och väntar på sista färgen, ja då kan man mest bara vänta...

Nysta lite garn. Här är första färgen. Jag färgade en olivgrön med, men den fick inte vara med på kort.


Zzzz.....
Sen är det äntligen färdigt och all färg är urkokad. In i torkskåpet och vänta på imorgon!
Ungefär såhär blev den!

Sen kunde jag äntligen gå upp och väva! En 6sk kypert är det som gäller den här gången. Vad det ska bli får ni se lite senare!

1 kommentar:

  1. Hej fina Katja! Jag växtfärgade faktiskt lite garn med min mor och hennes "väv-kompisar" när jag var liten. I vilket fall som helst. Tack för skotipset! Har suktat ett tag efter de som heter Flora. Funderar på att beställa (mamma ska över till USA nämligen) men nu har jag lagt slantarna på så mycket annat så jag vet inte riktigt hur det blir med det.... GRYMT fina är de i alla fall! Hoppas att allt är fint med dig. Kramar i mängder!

    SvaraRadera