lördag 14 maj 2011

A friday in London.

Här är ganska många bilder från Fredagen förra veckan. Efter att ha gått upp alldeles för tidigt landade jag i London vid lunchtid. Efter att ha lämnat mina väskor på hotellet mötte jag upp min mamma som också befann sig i london för att promenera till V&A och kolla på uställningar!

Photobucket

Photobucket

På V&A visades en utställning med Yohi yamamoto som var helt fantastiskt! Den fick vi tyvärr inte fota, så efter det promenerade vi vidare och tittade på hus vi skulle kunna bo i
Photobucket
Photobucket

Och hamnade tillslut på det här bedårande lilla kafeét med rosa fasad.
Photobucket

Det var ett pyttelitet cupcake cafe där servitriserna hade rosa förkläden med prickar på.
Photobucket
Photobucket

Vi delade på en chokladdeluxe cupcakePhotobucket
Och en liten macroon.
Photobucket

Photobucket
Photobucket
Jag var ganska trött efter att inte ha sovit på hela natten, men hemskt glad över att vara i London.
Photobucket

Photobucket

Tillochmed sopkillarna hade rosa sopsäckar!
Photobucket
Photobucket

Sen mötte vi upp några av mammas kollegor som också ställde ut på Collect under helgen, så vi satte oss och drack ett glas vin inan vi skulle gå vidare.
Photobucket
Photobucket

Här skulle vi äta senare på kvällen, vi hade visst bara bokat bord för nio på den pyttelilla resturangen, men efter att jag sprungit in två gånger och bett väldigt snällt fick vi bord för 11!
Photobucket

Senare var det dags att gå till Saatchi gallery för öppning utav collect som är en stor konstnärsmässa.
Photobucket
Vi gick igenom superfina kvarter med tegelhus.
Photobucket
Photobucket
Kvällen var bara för inbjudna, och bara för att mamma var med och ställde ut fick jag följa med, Det var konstnärer från hela världen där så det var hemskt kul att gå runt och mingla!
Photobucket

Här var Blås&knådas monter.
Photobucket
Mammas verk är de svarta och vita cylindrarna i fram.
Photobucket

Holland är mästare på fina smycken
Photobucket
Photobucket

Photobucket


Photobucket
Photobucket

Sen gick vi och åt på resturangen där vi fått plats för 11. Sen åkte jag hem och sov och det var min fredag i London:)
Photobucket

Translation: I visited London last week. Mostly to see an exhibition at saatchi gallery. This was my friday!

5 kommentarer:

  1. wonderful pictures *-*

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fina bilder! Jag skulle så gärna vilja besöka London igen någon gång *w*

    SvaraRadera
  3. Thanks a lot:D

    Bianca: Tack kära du! ja det borde du, jag tycker att det är en helt underbar stad!

    SvaraRadera
  4. lovely photos! i miss london so much ^^

    SvaraRadera