måndag 9 maj 2011

Paris is always a good idea!

Idag kom jag hem efter några fina dagar i London. Men om an tittar på vad jag har handlat ser det mer ut som en resa till Paris^^'
Efter att ha tjatat sönder öronen på alla som råkat komma i närheten av mig, att jag skulle handla på Laudree drabbades jag av beslutsångest och visste inte alls vilka macroons jag ville köpa. Så det slutade med deras egna teblanding istället!
I den runda,rosa asken ligger det ljuvligt goda champangetryfflar att äta upp vid ett speciellt tillfälle!
Finast av allt är iallafall min nya parfym. Dessa fina flaskor kommer från Annick Goutal och heter Petite Cherie. Bara det, hur fint är inte det?!
Doften passar perfekt till sommaren och doftar lätt av persika, vanilj och gräs, men inte på det sötsliskiga sättet utan mer som en fin sommarträdgård.

På baksidan av kartongen står det: Petite Chérie, the perfume you want to kiss. A sensual and floral blend with peach, vanilla, fresh grass and musky rose.

Åh vad jag tycker om den!

Mer bilder från min resa kommer imorgon!

5 kommentarer:

  1. Strunt i att jag inte kan bokstavera, jag blev så till mig över bilderna! ;)

    SvaraRadera
  2. haha det är helt ok:') De är tre alldeles underbara ting i en och samma bild!

    SvaraRadera
  3. jag som tycker att petite cherie luktar päron..... fast har bara sniffat ur flaskan så det kanske mest var toppnoterna som kom fram. fantastiskt vacker är den i alla fall! :D Och tack förresten, fina du!

    SvaraRadera
  4. Det har jag med tyckt, lite som en trevligare piggelin, men när det nu står Peach så får man väl tro dem^^ Flaskorna är så himla fina att ajg vill okynneshandla fler dofter:)
    Varsegod:)

    SvaraRadera