torsdag 2 juni 2011

Sunday afternoon in London

Här kommer bilderna från min sista dag i London!
Photobucket
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Efter att ha ätit frukost och vinkat hejdå till hotellet promenerade jag från Bayswater, genom hela Hyde park bort till Harrods där jag skulle möta mamma.
Photobucket

Men Hyde park är så himla fint så det är ingen idé att ha bråttom!
Photobucket

Det var söndagmorgon och fullt med hundar i parken, jag passade på att hälsa när husse och matte tittade åt ett annat håll! Photobucket

Snällaste hunden som hämtar boll i vattnet när liten hund inte vågar hoppa i<3

Photobucket
Photobucket

Hälsa på nyfikna ekorrar hann jag med!
Photobucket
Photobucket

När vi hade hittat varandra styrde vi stegen mot V&A.
Photobucket
Photobucket
Jag skulle kunna tillbringa en hel Londonweekend bara där inne!
Photobucket

Photobucket
Photobucket
Vi kikade på en del keramik co en del smycken.Photobucket

Men huvudpunkten var ju kostmavdelningen! Men till min stora besvikelse var den stängd! STÄNGD!!!! Hur kan man? Tydligen ska de flytta samlingarna till ett gemensamt textilmuseum, men vad hjälpte det nu?
Photobucket
Istället gick vi till teateravdelningen! Det funkar lika bra:)
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Photobucket
Jag gick länge och väl och oh'ade och ah'ade åt alla fina dräkter. Och längtade tillbaka till Drottningholm.
Photobucket

Photobucket

Efter att vi hade varit kulturella Så gick vi och tog en morgonfika.
Photobucket
Dock inte här, det hade inte öppnat då. Men det blev såklart ett litet besök där med.
Photobucket
Jag hade tjatat sönder stackars mammas öron om att jag tvunget skulle gå dit. Sen fick jag beslutsångest och visste inte vad jag skulle köpa, så det slutade med teer. Ganska typiskt mig!

Photobucket
Jag pussade mamma hejdå,som skulle ta ett tidigare flyg än mig.

Photobucket
Photobucket

Och så åkte jag ut till Tate Britian oh kollade på mer konst.Photobucket

Och sen shoppade jag lite, inne på Selfridges hittade jag de här! Ganska otippat tyckte jag!
Photobucket

Sen på kvällen åkte jag till flygplatsen och hem till Sverige.

Translation: My last day in London. I went strolling in hyde park, looked at nice clothes and art at V&A, bought stuff at Laudreé and found some Angelic pretty pullips at Selfridges!

2 kommentarer: