tisdag 26 juli 2011

Kultursöndag och glass

I söndags tog jag och min syster en Långpromenad ut på djurgården.
Vi startade med en kopp kaffe på Blå porten som har en av stockholms mysigaste uteserveringar.
Photobucket

Photobucket
Photobucket

Vid buskarna stod det små försynta skyltar, små skyltar som barn helt sonika river upp istället för att lyda! :)
Photobucket

Photobucket

Siri hade mest fullt upp att leka med sin nya kamera och fota fåglar..
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Sen promenerade vi vidare, förbi jobbet och förbi skolan, ändabort till...Photobucket
Waldemarsudde! Där vi skulle se Lars Wallin utsällningen. Så himla fin var den!
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Inne på slottet är det så fint att jag hade varit glad över att få bo i ett av rummen!
Photobucket

Själva utsällningen fick man inte fota, men den här hatten var så fin att jag var tvungen att smyga lite.
PhotobucketPhotobucket

Sen promenerade vi vidare i solen, Siri njöt och jag gnällde, som det alltid är! Sommaren är hemskt fin men inte min favoritårstid, när solen tittar fram bränner jag mig och får ont i huvudet!
Photobucket

Efter ett tag(typ, 500 meter) hittade vi ett sött litet kafé och var tvugna att stanna och köpa glass!
Photobucket
Lejonet och björnen glass hade dom, gott gott!
Photobucket
Photobucket

Photobucket

Sen promenerade vi upp till Rosendal och ned till vattnet och sen längs vattnet hela vägen hem.
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Sen var mitt huvud fyllt av inspiration från utsätllningen och ville mest bara hem och sy, och det var den söndagen :)

1 kommentar:

  1. lovely pictures and your hair is so wonderful! :O

    SvaraRadera