tisdag 17 januari 2012

I will offer you Pearls made of rain, Coming from countries Where it never rains

Förra veckan startade vi ett nytt projekt i skolan som handlar om ytor och strukturer. Vi får bara väva i vitt med olika bindningar och material, och det är så himla roligt! Vi tittar lite på hur det ser ut!

Photobucket
Vi ska sätta upp två olika varpar(vävar) en för glesa och en för täta. Här är min första som är i ull.
Photobucket

Photobucket
Tröjan är en julklapp från min syster, himla fin tycker jag!

Photobucket
Photobucket
Det sköna med prover är att varpen är så liten:)

Photobucket
Photobucket
Utom att knyta upp alla trampor, det är inte kul, benen känns alltid för långa!

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Sen får man äntligen börja! Jag har redan vävt sju av mina 14 prover:)

Photobucket
Photobucket
Photobucket

Jag visar mer när de är klara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar